Разкриха двама босове на сайтове за фалшиви новини

Автор:
Петък, 07 Декември 2018 08:33
Разкриха двама босове на сайтове за фалшиви новини

Арман Бабикян и Добри Божилов стоят зад сайтовете за фалшиви новини 4udoslav.writeas.com, gudelnews.com и Вале Нюз. Това показа проверка на “24 часа” в компания, която продава имена и място за сайтове.

Десният политическият пиар и симпатизиращият на червените писател са регистрирали домейните за интернет страниците и ги плащат до днес.

Именно сайтът 4udoslav, за който е установено, че е на Бабикян, пусна фалшивата информация, че Десислава Атанасова, Делян Добрев, Красимир Велчев и вече бившият народен представител Антон Тодоров са получили жилища и офиси в комплекс “Царско село” и на други места в столицата.

informiran.net и Вале Нюз от своя страна я препечатаха, а миналата седмица червеният депутат Филип Попов пусна сигнал в КПКОНПИ по дописки в тях и призова комисията да провери случая. Това породи дебат дали Филип Попов може да чете. Причината е, че Вале Нюз, който по данни на “24 часа” и службите е на Божилов, се рекламира като сайт за фалшиви новини. “Издание за фалшиви новини и абсолютни измислици. Не вярвайте. Това не е истина” е дезизът на сайта.

Освен във „Вале нюз“ статията е препечатана и в informiran.net, който излъга за “гръцкия остров” на премиера Бойко Борисов и сам уточнява, че не проверява информациите си: “Екипът не разполага с ресурсите да проверява информацията, която достига до редакцията, и не гарантира истинността ѝ”, пише сайтът.

Политическият ПР Арман Бабикян
Арман Бабикян е запазил домейна му в компания за хостинг. “Аз нямам сайтове”, заявява Бабикян пред “24 часа”. Справката от хостинг провайдъра му го опровергава.

Данните са били предоставени на репортер на вестника след негова молба като студент по журналистика във връзка с разработка за проверяване на източниците на информация, уточняват от медията.

informiran.net е регистриран в българска хостинг компания на 21 март 2016 г.

Последната промяна е от 16 ноември т.г. Платено е да остане онлайн до 21 март 2019 г. През всичките години на съществуването си домейнът се плаща от Бабикян и е на негово име, показват данните.

След няколко проверки на т.нар сорс код на страницата се оказа, че дописките се пишат от лице с никнейм MIvanov. Човекът се казва Мартин, научи “24 часа” от хора, които са правили опити да рекламират в сайта и са получили мейл от него. informiran.net предлага реклама, но не пише коя е фирмата зад него. Всички дописки са подписани от Мартин Иванов.

За разлика от Бабикян Божилов не крие, че има сайт за фалшиви новини. Негов е gudelnews.com. Сайтът е сред най-популярните за новини менте у нас. Той дори си е написал и на английски, че нищо от съдържанието му не е вярно.

Не се нуждае от проверка обаче изводът, че градско-сини пиари и анализатори играят за червеня отбор на „Позитано“. Нещо, което политиците от т.нар. извънпарламентарно дясно правят отдавна.

Галерия със снимки

Напишете коментар

Напишете коментар като гост

0

Коментари (1)

  • И ф на Баеф също

    Аре, бе?! Фалшивите "новини" са в продажните герберастки медии. ТВ и преса!

Този сайт използва бисквитки (cookies) за повишаване на ефективността си. Научи повече

Съгласен съм